Ik gun als ‘Xperience Management en XLA trainer’ iedereen een goede IT gebruikerservaring!
Het is in de praktijk vaak lastig ‘grip’ en ‘groei’ te realiseren ten aanzien van je IT contracten. Een belangrijk middel om dat te bereiken is het op de juiste manier inzetten van de gebruikerservaring van jou en je organisatie. Visualiseer bijvoorbeeld de samenwerking met je leveranciers aangaande Cloud werkplekautomatisering, jouw EPD (elektronisch patiëntendossier) of ERP leverancier.
Al enkele jaren houd ik me bezig met strategische klant-leveranciersrelaties en de toepassing van allerhande methoden om hier als opdrachtgever succesvol in te zijn. Met NTTL heb ik de focus gelegd naar de IT contractlevenscyclus als geheel, waarbij ik de uitdaging aan wil gaan om iedereen een goede IT gebruikerservaring wil laten ervaren.
Om dat te realiseren heb ik al enkele jaren met @NTTL de XLA (eXperience Level agreement) methode omarmd conform de NEN8038:2023 (NL). Kort gezegd vormen de SLA én XLA samen een holistische kijk op jouw IT samenwerking, waarmee je TECHNIEK en MENS meetbaar met elkaar verbindt.
Ik vind het erg gaaf dat ik sinds afgelopen vrijdag ook officieel “eXperience Management en XLA trainer” ben. Dit maakt dat ik nu ook voor jou de XLA Foundation training en certificering mag verzorgen waardoor, met ondersteuning van praktijkvoorbeelden en oefeningen, de kneepjes van eXperience Management en XLA worden overgebracht.
Graag wil ik @Rob Herings van de @XLA Academy bedanken voor de samenwerking hierin. En tevens ook alle 9 deelnemers aan de door mij gegeven eerste XLA Foundation training voor de gemiddelde trainingservaring van een 8.3!