Je hebt recht op wat je hebt gekocht. Echter, wie kan dit verifiëren in het geval je een contract hebt met een Managed Services Provider?
Wist jij dat de MSP-branche nog steeds groeiende is met zo’n 13% per jaar? De verwachting is dat deze groei aanhoudt. Dat betekent dat er steeds meer wordt uitbesteed. Deze uitbesteding wordt gevoed door de vraag naar gespecialiseerde cybersecurity, een tekort aan IT-talent en de behoefte aan efficiëntie en veerkracht in een steeds complexere digitale wereld. Jouw uitdaging: hoe weet je zeker dat de leverancier doet wat ze zeggen? Ofwel, doen zij voor jou wat contractueel is afgesproken?
Wij zijn ervan overtuigd dat het in de meeste situaties onmogelijk is om zelf, als organisatie, één van jouw belangrijkste outsourcingscontracten aan te sturen. Toch is er vaak ook weerstand om de hulpvraag te stellen, maar waarom? Juist jouw outsourcingpartner is een mega belangrijk contract met veel variabelen en dus de motor voor Operational Excellence als het om de ‘werkplek’ gaat van al jouw medewerkers. Vaak wordt de benodigde expertise en de te behalen resultaten onderschat.
Wij weten als geen ander dat, puur vanuit traditioneel contractmanagement gezien, het vaak lastig is om direct meerwaarde te tonen. Zijn we eenmaal aan de slag bij de klant, schrikken we regelmatig wat we aantreffen. Zeker omdat we met onze MSP-specialisten binnen NTTL in staat zijn verder te kijken dan de overeenkomst, follow-up van afspraken, prijsniveau of voorwaarden hanteren we een andere insteek.
Wat kan NTTL in korte tijd checken én oplossen?
• Is de basisafspraak qua Security op orde voor jouw organisatie? Kortom, de basis hygiëne waar je nu voor betaalt. Directe securityrisico’s maken we zichtbaar.
• Zijn jouw licenties op orde en geoptimaliseerd? We realiseren besparingen op directe kosten.
• Is het servergebruik op orde? Kan er geen software uit? We realiseren directe optimalisaties en besparingen.
• Heb jij jouw afspraken up-to-date en heb je overzicht? Denk aan: kansen, risico’s, belangrijkste wijzigingen en incidenten? Samen met jou en de MSP-partner gaan we hiermee aan de slag.
• Hoe tevreden ben je eigenlijk écht en hoe tevreden zijn de gebruikers binnen jouw organisatie? Wij zetten een structurele tevredenheidsmeting op onder diverse gebruikersgroepen, zoals de IT afdeling, management en medewerkers van de primaire afdelingen met behulp van de XLA methode.
Bovenstaande zaken staan dan nog los van de traditionele contractmanagementtaken. Denk aan:
• Een markttoets op prijzen en contractinhoud (voorwaarden).
Wist je dat in de meeste gevallen ook de MSP-leverancier vanuit hun missie en visie Operational Excellence na wil streven? En dat directies van jouw leveranciers ‘het verzaken’ niet accepteren. Dit is vaak de reden dat ook MSP-providers blij zijn met onze aanpak. Zij willen niets liever dan hogere tevredenheid en dat het vertrouwen stijgt, ook al leggen we soms gevoeligheden op tafel.
Waar staan wij iedere dag voor op? Om voor jou waardevolle inzichten te creëren waardoor onze dienstverlening meteen zijn toegevoegde waarde laat zien.
En waarom lukt ons dat? Een groot deel van ons team heeft bij MSP-providers gewerkt en >10 jaar ervaring. Voeg daar contractmanagement expertise, branchekennis en slimme tooling aan toe … en voilà! Soms zetten we 2 of 3 verschillende personen in op 1 overeenkomst. Ieder vanuit zijn/haar eigen expertise, waarbij de voor jou toegewezen Contractmanager de single point of contact is.
Wij leveren waarde.
Benieuwd wat de NTTL voor jouw organisatie kan betekenen? Vraag naar een quickscan op maat.
Neem contact op met Jelle Wenselaar| jellewenselaar@nttl.nl | 06-29 000 836 of met Wilco Jacobs | wilcojacobs@nttl.nl | 06-27 746 541
# MSP #security #licentiemanagement #teams #contractmanagement #microsoft #woningcorporatie #zorginstelling #gemeente #NTTL #samenwerking